وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «خیمه هنر» را در دهه دوم محرم برگزار می‌کند + فراخوان

تبلیغات بنری

برای گزارش دادن به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این اداره کل جشنواره خیمه هنر آشوری را با همکاری بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا (علیه السلام)، حوزه هنری، شهرداری منطقه 11 تهران، سازمان زیباسازی شهرداری، بنیاد رودکی و ادارات و نهادهای دولتی، نهادها و نهادهای وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می کند. 16 مصادف با دهه دوم ماه محرم الحرام در محله تئاتر شهر تهران. تهران.

در این مراسم که هر روز از ساعت 18:30 آغاز می‌شود، هنرمندان عرصه‌های مختلف هنری در قالب نقاشی‌های صدا، نوا، تعزیه و عاشورا روایت‌های خود را از نهضت عاشورا ارائه می‌کنند.

آئین های سنگ و دمام زنی، اجرای نوحه نواحی ایران، مجالس حجاب و تعزیه، شعرخوانی، اجرای قطعات موسیقی عزا توسط ارکسترهای بادی چوبی، اجرای سرود و مرثیه توسط هنرمندان موسیقی ایرانی از بخش های مختلف این سوگواره است.

با توجه به اینکه سه شب پایانی جشنواره هنری خیمه گاه عاشورا مصادف با مراسم وداع و خاکسپاری رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام سید علی الحسینی خامنه ای (مدظله العالی) است، به همین مناسبت نیز ویژه برنامه هایی اجرا می شود.

همچنین بر اساس هماهنگی های انجام شده و همزمان با خاکسپاری رهبر امت در مشهد مقدس، کنسرت خیمه هنر عاشورایی به مدت 5 شب در این شهر برگزار می شود.

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری shahraranews

دیدگاهتان را بنویسید