رئیسکل بانک مرکزی: از شنبه تخصیص و تأمین ارز واردات افزایش خواهد داشت
رئیس کل بانک مرکزی گفت: در ماه های اخیر به دلیل وضعیت بلاتکلیفی و لزوم حفظ ثبات بازار ارز، بانک مرکزی مجبور شد در تخصیص و تامین ارز با احتیاط بیشتری عمل کند و بخشی از منابع ارزی کشور به تقویت ذخایر اختصاص یابد.
برای گزارش دادن – عبدالناصر همتی گفت: اکنون با رفع محدودیت صادرات نفت در معافیت اخیر و بهبود دسترسی به منابع ارزی، دست بانک مرکزی برای افزایش چشمگیر تخصیص و عرضه ارز بازتر شده است.
وی افزود: بر این اساس بانک مرکزی بخشی از ذخایر ارزی افزایش یافته ماه های اخیر را به چرخه عرضه ارز ارسال می کند و از شنبه هفته آینده تغییر محسوسی در تخصیص و عرضه ارز به صنعت ایجاد می شود و دو میلیارد دلار در مرحله اول عرضه می شود.
همتی ادامه داد: افزایش تخصیص و تامین ارز به ویژه برای کالاهای اساسی، مواد اولیه، کالاهای واسطه ای و نیازهای تولیدی می تواند از فشارهای ناشی از محدودیت واردات بر قیمت ها بکاهد و به کنترل تورم کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: سیاست بانک مرکزی در دوره جدید استفاده موثر از گشایش های ارزی اخیر برای تامین نیازهای واقعی اقتصاد، حمایت از تولید و حفظ ثبات بازار ارز است.
منبع: تسنیم

