تصویر آنچه در تصور نمیآید | روایتهایی از رویارویی با امام رضا (ع) و حرم رضوی
یک گزارش عیاش؛ ؛ شاعر درخواست کرد که این نقاشی عکاسی شود. نقاشی آرزو می کند آنچه شاعر انجام می دهد. بله هر هنری از ابزارهای ویژه ای برخوردار است ، البته ابزارهای محدودی که باعث می شود مالک بتواند کارها را انجام دهد. اما ادغام هنرها وسعت خلاقیت را گسترش می دهد و برخی از محدودیت ها را قادر می سازد. موسیقی را می توان در نمایشنامه یا ادبیات در معماری استفاده کرد. نمونه ای از این موارد در کتابهای ویدیویی ظاهر می شود ، جایی که متن و تصویر در کنار هم قرار می گیرند تا یک موجود غیرقابل تصور یا نماینده ایجاد شوند.
در میان هنرهای تجسمی ، که بیشتر برای قلم فراهم می کند ، ترسیم ، طراحی و زیر بخش هایی است که بیش از – به عنوان مثال – عکاسی و جزئیات بیشتری با دست دارند.
روشن کردن آثار ادبیات مذهبی ، علاوه بر کمک به اغلب در کار این آثار ، در انتقال پیام آنها نیز مؤثر است. شاهد صادق ، عکاس “Sun Close” ، رمان های ملاقات غربی ها با امام رضا (AS) و Razavi Mazar است. در این کار ، که از طریق تلاش های مهدی غزالی ، از چندین سفر گزیده ای است ، جمال راماتی از طریق رمان ها و حساب ها با تصاویر کمک می شود. ما در مورد این همکاری با او صحبت می کنیم.
“ما نمی توانیم والدین را نشان دهیم ، زیرا هیچ بازیگر بسیار بی گناهی وجود ندارد. هدف این است که ساخت یک نمایشنامه مذهبی دشوار است ، زیرا عناصر اصلی نمی توانند نمایش داده شوند. آیا چنین محدودیتی در تصاویر مذهبی و مذهبی وجود دارد؟
بستگی به موضوعی دارد که در تصاویر گرفته شده است. اگر یک جمله کلی را تهیه کنیم ، ممکن است درست نباشد. به طور خاص ، ما نمی توانیم از چهره بیگناه و امامان عکس بگیریم. از مینیاتور گرفته تا تصاویر مدرن ، به هیچ وجه ، این معمولاً نشان می دهد که این فوق طبیعی است. بنابراین ، بله ، در مکانهایی که بی گناه و امام در آنجا حضور دارند ، همانطور که در نقاشی ایران می بینیم با چهره خود برخورد نمی کنند. البته تصور اینکه او چه چیزی داشت ، به عنوان مثال ، چه چیزی را داشت و چقدر بود ، دشوار است.
آیا این محدودیت فقط مربوط به تصویر افراد بی گناه است ، یا می توان برخی از رفتارها و روحیه آنها را به تصویر کشید؟
عکاس تخیل آن داستان و این رویداد را تسهیل می کند. این ، علاوه بر زیبا سازی مواد ، مخاطب باید به تصور آنچه او می خواند ، کمک کند. بنابراین ما همچنین ظهور پیامبر را در تصاویر داریم. اما این بدان معنا نیست که آنچه می بینیم معادل تصویر روشن است که در واقع ، همانطور که مینی از دیدگاه خود شاهد این واقعه بود ، و میکروسکوپ دیگری ، یک نقاش دیگر ، ممکن است یک نقاش دیگر را ببیند. این مانند کشتن درخت توسط طراحان مختلف است که هر کدام دارای طعم و مزه خاصی هستند ، که احساس خاصی متفاوت از کار طراح می بخشد. زیبایی کار این است که همه از دیدگاه خود می بینند.
آیا این مسئله برای شما که قصد کار در این زمینه را دارید ، مشکلی یا چالش ایجاد نمی کند؟ آیا نمی توانید برخی از کارها را انجام دهید؟
برای من ، کاری که من در این گروه انجام دادم از بعضی جهات جدید بود. من به عنوان یک طراح ، من اغلب با او با طنز تلخ برخورد می کنم ، این فضا با آنچه قبلاً تجربه کرده بودم متفاوت بود. من قرار بود گویش و روش نگاه خود را به موضوع تغییر دهم. این تجربه برای من بسیار جذاب بود.
به عنوان مثال ، هنگامی که من در مورد قدیمی مانشاد صحبت کردم ، از چراغ هایی که پیاده سازی شده اند و رسانه هایی که شب به صحنه آمدند ، تبدیل شد ، باید تصور کنم که چگونه نور (زیرا به طور طبیعی با توجه به آن متفاوت بود). سپس من فکر کردم که ممکن است با فانوس باشد. این یک چالش بود ، یا – به عنوان مثال ، آنچه مجبور شد در مورد آنچه مردم دویست سال پیش می پوشیدند فکر کنیم ، و صاحب فروشگاه فرق نمی کرد ، خیابان که در آن محصول در آنجا بود و جمعیت زیادی هنگام خرید و فروش.
زنان در آن شرکت کردند؟ اگر جواب مثبت است ، به هر طریقی؟ آیا فضا مرد تر بود؟ پس از آن ، من به خودم فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که فضا نمی تواند صرفاً مرد باشد ، زیرا خانواده ها به خاطر حج می آمدند ، بنابراین انواع مردم وجود داشتند: کودک ، بزرگتر ، مرد ، زن ، جوان ، بزرگسالان. همین چالش برای من بود ، اما یک چالش شگفت انگیز و متفاوت از کاری که تاکنون انجام داده ام.
بعضی از مکان ها از واقعیت ، در کاشی ها و نقش ها گرفته شده است؟
من در همه مراحل به اسناد اشاره کردم. به عنوان مثال ، من عکس های قدیمی را برای عکاسی از خانه بررسی کردم و فهمیدم که خانه قدیمی با خانه فعلی متفاوت است. بنابراین ، من طرح را بر اساس آنچه در گذشته وجود داشت برای مطابقت با واقعیت طراحی کردم. بنابراین طراحی آنچه می بینید واقعی است و با تحقیقات انجام شده است.
منظورم بیشتر الگوهای به نظر می رسد تصاویر است.
تصویر نیست ؛ ما یک منطقه سه بعدی ایجاد کردیم تا بتوانیم از آن از زوایای مختلف عکس بگیریم. بافت های پشت تصاویر از نمونه های واقعی فیلمبرداری شده و در یک فضای سه بعدی قرار می گیرند. اکنون می توانیم دوربین را با زوایای مختلف تنظیم کنیم و حالت مورد نیاز را شلیک کنیم.
بله ، توضیح در برخی موارد جمع و جور است. ترکیبی از سه بعد یک دوست و شفاف سازی. مانند عکس در PhotoOntage از همان روش استفاده می کنیم. در اینجا ، به دلیل بدهی موضوع ، دقت در تصاویر بسیار مهم بود. به عنوان مثال ، کتیبه ها باید همان کتیبه ها باشند ، زیرا تبدیل فتح یا سد نیز ممکن است معنی متن را تغییر دهد.
با نگاهی به نکته ای که ذکر کردم و نمونه ای که ذکر کردم ، می خواهم بدانم که چگونه آنها در این تاریخ به شما رسیدند. البته ، من می دانم که شما یک کار مذهبی انجام داده اید.
من نقاشی ها را در دانشگاه تهران خوانده ام و آن را به طور طبیعی روشن کرده ام. عکاس باید توانایی کار در هر زمینه ای را داشته باشد. من همچنین این توانایی را دارم ، زیرا من قبلاً یک نقاش بودم و کار من خطرناک بود. یک کار عملی خطرناک در کارتون ها و انیمیشن ، که کاملاً متفاوت از مقوا و ذهنیت انیمیشن است – بیشتر آنها گل. همچنین ، آنها به کسی احتیاج داشتند که بتواند به موقع کار را جمع کند و سابقه انجام چنین پروژه هایی را داشته باشد. این اتفاق قبل از عید رخ داده است ، و شخصی که در این زمان سؤال می کند ، معمولاً ضعیف است ، به خصوص وقتی که پروژه در این ابعاد به اشتها احتیاج دارد.
در توانایی شما شکی نیست. منظور من این است که مردم چگونه به این نتیجه رسیده اند که به زیبایی رحمت رفته اند.
خوب ، آنها چیزهای دیگری را دیده اند. من قبلاً دبیر مجله “همشهری” بودم ، جایی که آثار خطرناک دیگری نیز وجود داشت. دامنه هر شخص باعث می شود دیگران این ذهنیت را پیدا کنند. آقای غزالی نیز سردبیر مجله “داستان” بود و مرا محاصره کرد. به همین دلیل آنها به من آمدند. من همچنین سعی کردم به آنها پاسخ خوبی برای این اعتماد به نفس بدهم.
به طور خاص ، چگونه زائران ، مسافران یا گردشگران با توجه به اینکه محتوا Travelogue است ، به شما کمک کردند تا این کار را روشن کنید؟ آیا به آنها توجه ویژه ای کردید؟
من با دقت خواندم و همه را جستجو کردم. فرض کنید این یک سیاست ریشه روسیه بود. تصویری که به او ارائه دادیم ، شخصی را که روی میز نشسته است ، از جمله عناصر موجود در کتاب و چیزهای دیگر – و نوشتن – نشان می دهد. همچنین علائم صحنه وجود دارد.
نیکولای خانیکوف!
بله ، من تصویر آنها را پیدا کردم و سعی کردم با خودم مطابقت داشته باشم. من همچنین تصویری از ماش را پیدا کردم که متعلق به همان دوره تاریخی است و توانست آن را در تصویر ادغام کند. منظورم این است که من سعی کردم در این زمینه ها بسیار مراقب باشم و این توضیحات باعث شد که من مراقب باشم. من خیلی کمک کردم
آنچه در نگاه اول توجه من را به خود جلب کرد این است که تصاویر ، بیش از هر چیز دیگر ، مطابق با عنوان بودند.
این نتیجه هماهنگی من و آقای غزالی است. یعنی ما در حال بررسی این بودیم که این عنوان چه خواهد شد و در نهایت فیلمبرداری شدیم.
تصویر همچنین تصویری بود که عنوان را تعریف می کند؟
شاید. من هنوز عناوین اصلی را ندیده ام. به عنوان مثال ، در اولین اتدی که من انجام دادم ، کار را کمی به جو تخیل برداشتم. یعنی خیلی خطرناک نبود و طنز در اعداد دیده می شد. بعد از صحبت با آقای غزالی ، سرانجام تصمیم گرفتیم که این کار را جدی تر کنیم. یعنی آناتومز به سمت آناتومی واقعی حرکت می کند.
با توجه به اینکه متون دوره های مختلفی ، افراد و فرهنگ ها هستند ، چگونه عکاس به انسجام فنی می رسد و موفق می شود دنیایی را با اجزای خود نزدیک به یکدیگر ایجاد کند؟
وقتی عکاس کار می کند ، در آینده دو مشکل وجود دارد: فرم و محتوا. در بخش مدل ، معمولاً با یک پایه خاص است. به عنوان مثال ، اگر اغراق وجود داشته باشد ، فرم را اغراق می کند. اگر او وارد رنگ شود ، این کار را با یک قانون خاص انجام می دهد – به عنوان مثال ، یک رنگ تسلط دارد و رنگ های دیگر را بر روی آن برداشته و به نور می دهد – یک پایه را دنبال می کند. این به مدل مرتبط است. در این مدل ، من این هارمونی را در نظر گرفتم و هارمونی به تنهایی ایجاد شد. محتوا ، با وجود دوره های مختلف ، تأثیر قابل توجهی در این انسجام دارد. بیشتر مدل انسجام است.
از آنجا که تصویر در اینجا به آنچه در پیش وجود دارد بستگی دارد و نمی تواند تغییر کند ، آیا توضیحات روزافزون به شما کمک می کند یا گاهی اوقات محدودیت؟
به نظر من ، این بستگی به این دارد که آیا تصویر مستند شده است یا خیر. این بسیار مهم است
اگر می خواهید یک فیلم مستند باشید ، این توضیحات پیوست می شوند.
خیلی صدمه می زند. به این ترتیب ، چرا آنها به تصویر می آیند؟ صرف نظر از زیبایی ، آنها می خواهند بیننده آن دوره را تصور کند و این تصویر کمک می کند. به عنوان مثال ، جایی که خیابان در هر دو طرف فروشگاه در مورد آن صحبت می شود ، من یک روند را آماده کردم که خیابان را در طلوع آفتاب و در پس زمینه حرم تمیز می کند. همان توضیحات به اسناد کمک کرده است.
من به دیدن معماری قدیمی حرم ، خیابان که نویسنده گفته است در حال گذر است و سنگ هایی در هوا وجود دارد. با این حال ، اگر تصاویر غیر ضروری و بیشترین تخیل باشند ، طراح کار خود را انجام می دهد. همانطور که در روشن کردن شعر: شما شعری را که خوانده اید به تصویر نمی کشید. یک چیز به عنوان یک عنصر قابل مشاهده ، دست طراح را می گیرد و بهانه ای برای ایجاد یک تصویر است.
بنابراین ، من از این طریق سوگند می خورم: تصاویر مستند و تصاویر واقعی که معمولاً به مشتری تمایل دارند ، و تصاویر غیرقابل انکار که می توانند زمینه تخیل را گسترش دهند.
آیا این بدان معنی است که انتخاب شما – به عنوان مثال ، توسط جو آب در وسط رد شد – آیا آقای غزالی یکسان بود؟
بله ، زیرا او آن را مطابق متن دید.
بنابراین شفاف سازی ، حتی در حساب های مستند ، این است که فقط در واقعیت شرکت می کند و یک طرف را برجسته می کند ، در عمل بر عرض یا خواندن این بخش تأثیر می گذارد.
این مانند موقعیت کارگردان است. او می خواهد دو زن را نشان دهد که مخفیانه مقبره را به تصویر می کشند. من آن را در بخشی از جعبه قرار دادم و بقیه را به شکلی قرار دادم که توجه بیننده را به این دو جلب کند. من روایتی را خواندم ، به گفته این دو زن ، که بین اجتماعات موجود در حرم عکاسی شده اند ، اما در پایان شما این روشی را که خودتان می خواهید تصور می کنید. بنابراین توضیحات هرگز آزار دهنده نیستند بلکه کمک می کنند. زیرا طراح حتی در آن سند از دیدگاه خود به او نگاه می کند.
سرانجام ، کارگردان ، به ویژه اگر خودش تهیه کننده و نویسنده باشد ، زیرا او صاحب کار است ، تصمیم می گیرد که چگونه کتاب مقدس و هر دیدگاهی را خراش دهد. اما در اینجا ، با دو نفر ، یک نقاش و یک نویسنده ، داستان متفاوت است.
هنر هنرمند این است که شخصی را با هماهنگی ذهنی با او پیدا کند. اگر کار را برای یک طراح دیگر ترک کنید ، از زاویه دیگری خواهد بود. زاویه ای که با ذهن مشتری قابل خواندن یا مغایر است. به همین دلیل ، مسئله اصلی انتخاب شخصی است که مطابق با شما باشد. گیره های اتوماتیک اولیه نیز برای درک این قالب و ایجاد آن انجام می شود.